De kom och de for

Inte många centimeter snö kvar mera på backen sorligt men sant tycker de är synd att temperaturen har måsta stiga så mycket att de smultit och regnat. Förstår mej inte på människor spm tycker de är trevligare med en dag grå och svart som natten istället för snö och ljus. Visst när sommaren var slut så tyckte jag att "jag vill inte ha höst och vinter" . Men när snön föll i mängder för en vecka sen så var tanken helt annan. Otroligt vackert med snö som tyger på träden och snö över allt. 
Mina årstider tycker om och inte
Vintern: Gillar när de finns snö och en temperatur på -5 , 
gillar inte, när de är en snöfattig vinter de är mörkt och och regnigt 
Våren: gillar när allt börjar grönska man ser att naturen får ett nytt liv de blir varmare och man får börja klä av vinter lagren, finns inga nackdelar :)
Sommaren: gillar när de börjar bli varmt och man kan gå i shorts, 
gillar inte heta sommardagar där temperaturen går över +26 i skuggan om jag/vi inte kan vara på stranden
Hösten: gillar när allt sprakar i olika röda, gulaoranga nyanser, 
gillar inte när löven fallit och vi måste ändra klockan och de blir mörkare kvällar och morgnar november och december skulle jag kunna gå i ide och vakna 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag