Maj slut

Ha nog varit å dålig på att uppdatera min blogg igen men vill inte heller helt släppa den. de är lite som terapi att skriva ibland. 
Maj går mot sitt slut barnen slutar skolan, För äldsta blir de nya utmaningar till hösten när yrkesskolan kallar mellersta pojken börjar högstadiet känns fortfarande overkligt att dom e så stora redan.  Undrar nog många gånger vart åren har flugit iväg, själv fyller man 40 i sommar de har jag också svårt att ta in känner mej inte som om jag skulle vara så gammal 😱. Sku kanske börja hitta på nå att göra med livet innan de är försent men svårt att ta itu med saken när man ännu lever ensam och så för alla kostnader men dock inte singel. Kostnaderna blir enormt höga när man lever å en lön och ska få de att gå ihop med mat och mycket annat. 

Ska göra en ny utmaning i sommar med att lite byta branch gå över fr barn till äldre, Måste lite utvigda mina vyer när de gäller Närvårdar yrket. Har tidigare varit lite emot de men då jag var på praktik inom vård och omsorg så råka jag komma till en super plats där jag såg de hela med andra ögon. 
Dock kämpar jag nu med läkemedelsräkningen och är 5 före att slänga allt i väggen och sliter mitt hår när de inte går som jag vill. 




Men de som gör de hela jobbigt att man ännu efter två år inte får göra som man vill och gå egna vägar utan att nån ska blanda sig i mina beslut. De är tydligen så att jag inte ska få leva mitt eget liv ännu heller håller på att bli galen på de. 
Orsaken till att jag sökte jobb på Houtskär var att jag skulle ha mera möjligheter att kunna göra nå åt stället. De har jag inte en chans till om jag jobbar i Borgå och jag slipper gå arbetslös hela sommaren. 

Mina planer under sommaren är att slå upp
nya skivor på väggarna i köket och i Kammaren för att få se att se mera hemtrevligt ut som de ser ut för tillfället så mår man dåligt när man kommer dit. De ser likadant ut som när pappa dog. Dock tror jag att de sku ha varit bättre skick om inte pappa och hans sambo sku ha haft över 20 kattor i huset dom förstörde en hel del där inne. 

Nå nog om de, nu ska jag njuta av ledigheten fram till den 5.6 då jag börjar de nya arbetet.
Och koncentrera mej lite på de jag äter gick upp 2-3kg när jag tappa koncentrationen i våras men nu tror jag att jag är tillbaka på banan igen, dock väntar jag på dom inhemska nypotatisarna, försöker bojkotta utländska
Man säger väl att man blir vackrare med åren eller 😜😂😅


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag