bloggen dör

Ser just nu ut som om bloggen går mot sitt fall, Har inte tid och ork att skriva även om de är lite som terapi emellan åt. 

Flyttade i början på Augusti tillbaka till Pargas, de var ett ganska stort steg i livet måste jag säga fundera nog länge på de. Får en nästan dubbelt så stor bostad här för en billigare hyra än i Borgå. och Fpa:s bostadsbidrag följer inte helt utvecklingen av hyrorna i Borgå där dom mena att jag skulle bo i en liten tvåa med mina 3 barn varav 2 är tonåringar För att få hyran ner i den nivå som dom rekommenderar. 
Bor nu i en radhusbostad på 4r+k på 96kvm vilket är ganska stort utsikten behöver man väl inte direkt klaga på heller ser inte en massa betonglådor utan skog å nå enstaka hustak. 
Trivs bra även om jag saknar Borgå med jämna mellanrum. 

utsikten från köksfönstret
Annat då, har tappat tråden med vikt och mat för tillfället som många vet så är inte hösten min favorit årstid. Men har lyckats ganska bra att hålla allt någorlunda stabilt och jämnt. Men min mage är totalt upp och ner pga allt konstigt man stoppar i sig som man borde lämna. Godis vet jag inte varför jag äter just nu för de smakar inget, så borde kanske försöka lämna bort de helt lika bra.  Jag kommer att försöka gör en ny kickstart med allt och hoppas att min trötthet skulle försvinna den är jobbig måste jag säga. Sen sku jag måsta tvinga mej ut och gå lite de har blivit lite dåligt med sånt sku behöva någon som drar mej ut ur huset 😅😝




Men just nu trivs jag med livet som de är även om de ibland är lite ensamt men tänker inte klaga.  Barnen trivs för närvarande bra i skolan och båda ha fått bra med vänner och båda ha hittat hobbyn dom trivs med just nu, Benjamin FBK och Lowa ha hittat Handbollen (som är en aningen dyr menmen)
De var nu de som jag hade att skriva denna gång, få se om de blir flera inlägg eller om de börjar va slutet man får gärna säga om man ska fortsätta skriva eller inte 😄. 
Om jag lyckas komma igång med LCHF igen så kanske de kommer lite mer sånt isåfall med lite recept och framgångar och motgångar. HA inte helt givit upp ännu ska ner till min målvikt även om man tappar lite tråden ibland 😉

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag