Ännu här



Vad har hänt sen senast? Jag har försökt skärpa mej med kolhydrat intaget en tid redan resultatet har nu blivit -1 kg på ca 1½vecka helt ok resultat. Har bara lite svårt med att lämna sockret bort men kanske de lyckas så småningom.  Skall efter nyåret göra utmaning åt barnen igen med att lämna bort sockret. märkte förra gången vi gjorde de för 2 år sen så ändrades deras humör ganska betydligt. Speciellt Benjamins som kan vara en aningen hyperaktiv vilket bland annat orsakas till en del av socker intaget.

Till vänster vintern 2017 till höger hösten 2019.


Om ni vill kan jag bra dela recept på sånt jag lagar ibland tar jag de direkt ur huvudet och mixar ihop nå och ibland använder jag från nå Lchf sidor som de finns mängder av.

Mitt mål är att ha en ny 10-tals siffra på vågen till nyår, tar de på långsikt så är de lättare att upp nå resultat är dock inte så många kg de är fast i så de borde inte vara omöjligt om jag lite passar på vad jag stoppar i munnen.  

Jag kommer även att försöka minimera "slösande" av pengar fundera på vad man köper och om de verkligen är nödvändigt. Dock köper jag väldigt sällan onödiga saker endast om de är nå jag verkligen behöver de. Alltid går de att spara någonstans måste försöka ta och spara och komma ihåg att spara kvittona också så man lite kan följa med köpen

Annat då? Har påbörjat ett nytt arbete igen denna gång på Kårkulla, än så länge verkar de helt ok arbete. Försöker hitta min plats var jag trivs att arbeta. Var riktigt roligt att arbeta med äldre också men de var inte en ordinarietjänst vilket jag har nu, och varje litet nytt arbete man har så är en till referens och erfarenhet i livet. Man måste ibland testa sig fram

Dagens mat är i dag squash gratäng med höna tog vad jag hade i kylskåpet 

Squash gratäng, med höna, har en äggstanning som innehåller:
 grädde, ägg och riven ost och så satt jag dit en grönsaksfond.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag