Svårt med skrivandet

Är lite svårt att hinna med bloggande tydligen har tänkt flera dagar nu att man skulle ta och skriva lite men varje gång så faller de likväl i glömska iof så har jag inte så mycket att skriva om just nu. Vikten går åt fel håll misstänker att jag är lite små stressad vilket påverkar enormt. Har ett stor sug efter kolhydrater vilket jag borde låta bli vikten påverkas ganska lätt av dom har jag konstaterat.

Men skall se efter påsk om man lite skulle börja från början igen innan de går helt på tok. Kommer för närvarande att bli omplacerad när barn antalet minskar på dagiset jag börja på i början på mars känns lite tråkigt när man börjat känna barnen ganska bra som just nu är på plats. Och på samma gång känns de fel när de plockas in personal fr eftisvården och plockar bort ordinarie personal för att vi blir för många .
Andra nackdelen är att man hamnar till en plats där man inte trivdes och som man bytte fr för att ryggen inte håller i längden men återstår att se hur de går, och så får man tänka lite positivt blir kanske lite mera slantar i handen i slutet på april istället om man jobbar lite kvällar och veckoslut och sist och inte minst man sparar bränslepengar när de är ca 2 km på jobb😉. 
Hoppas bara att de inte blir många veckoslut de var också en sak jag ville slippa med tanke på jobb bytet, speciellt nu när barnen har hem/distans undervisning

Vi hoppas att Corona/covid19 snart ger med sig att vi kan sakta men säkert över gå till de normala igen känns ganska tröstlöst detta just nu måste jag säga. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag