Att leva här och nu

Ibland är de kanske svårt att leva här och nu de finns massor man skulle vilja göra men kanske inte har möjlighet till. Jag drömmer mycket om vad jag skulle vilja göra. Min mamma gjorde sällan nå med min bror och mej när vi var må dom enda gångerna vi var och gjorde nå så var när vi var på skol/klassresor eller sen när man skulle till Helsingfors till LjusaHuset i Norra Haga som hör till de dövasförbund eller när min bror var till Habben , Folkhälsan. Int hade vi pengar att göra nå. De finns familjer som reser engång i året till södern eller är på kryssningar mm. Kollade på skoj in vad en södern resa skulle ha kostat men de va nog inga små pengar vi talade om när man har en familj på 5 personer, summan gick upp till närmare 3500€ så inte är de billigt nej en kryssning går på ganska bra mycket mindre men inte är de heller så billgt kryssningen går på 150-400€ + fickpengar och att man vill handla nå som barnen vill ha mm. De kräver nog mera undanstoppningar än ynkliga 20-50€/månad om man även vill smala ihop till fickpengar.
Men kanske en dag är de möjligt nu har ju både min man och jag jobb så vi har kanske möjlighet att stoppa undan minst 50€/mån och kanske göra nå skoj med barnen.

Kommentarer

  1. Jag hade tur som barn. Vi åkte ofta utomlands och gick på borgbacken på sommarn och och simma vinterhalvåret, varje lördag. De satsade nog på billiga grejer, skogsutfärder och sådant också.
    Nu är vi helt panka, hela tiden. Visst stör det en massor ibland, men hoppas att jag då minstingen fyller tre hittar nåt man får pengar för och kanske sambon kunde börja jobba lite mer än de 6 timmarna i dagen, eller göra nå projekt emellanåt för att lite samla ihop nåt. Det sku ju vara härligt att få visa barnen världen! Men egentligen tror jag att de är lyckligare bara man har det ok alla dagar än bara den där ena veckan i södern. De vet ju inte vad de missar. Än.

    SvaraRadera
  2. Vi är nyss hemkomna från vår första södern resa med vår familj. En vecka på Rhodos kostade 3000. Vi hade allinclusive så vi behövde inga matpengar under veckan. Veckan var alldeles underbar. Nu får vi leva på minnen. När nästa södern resa blir av har jag ingen aning om. Tar nog flera år att spara ihop igen.
    Vi hör till dem som åkt på Stockholmkryssningar varje sommar med barnen. Det har liksom räckt men i år ville vi pröva på en södern resa.
    Som barn, från det året jag gick på 6an, reste jag mycket. När vi kom hem från en södern resa bokades redan följande. Antar att bostadslånet mina föräldrar hade då var rejält avkortat och de hade lite mer pengar över. Som vi har det nu kan vi inte åka varje år.

    SvaraRadera
  3. Och nu kom jag på att vår resa var nog lite dyrare än så. Betalade ju reservationsavgiften redan då vi bokade. Den var väl närmare 800 så vi kom just under 4000. Nog är det dyrt.

    SvaraRadera
  4. Nå inte går jag under fast vi inte har möjlighet att resa. Pojkarna har varit till Schweiz så dom ha nog rest :). Men kanske en dag och som sagt har vi annat läge nu jämnfört med ifjol den här tiden :D.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Varje kommentar är guldvärd

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag