Hösten är här

Hösten verkar nu komma på allvar. Dom har lovat kallare nätter, nu med nattfrost. Ja måste försöka sparka igång mitt cyklande på jobb igen bilen måste få stå en tid tills vi får bromsarna fixade. Tur är ju att de också går bussar har inget emot att åka buss heller, billigare blir de också ett 30 dagars busskort kostar 50€ och då åker man ju hur mycket som helst på de :).
Men sen måste jag ta och se om man skulle få en ny cykellampa till cykeln den ser så naken ut utan lampa :/. 
Rasse hämtade hem lite ljung från blomsterbutiken igår Blomsterhuset har utförsäljning på sina blommor för att dom byter ägare nu skulle jag borda ta och plantera ut dom sist jag hade ljung så dog dom ganska snabbt dom säger ju att dom klarar sig bäst om jorden fryser i krukorna om de stämmer vet jag inte. Innan sommaren slutade så plockade Benjamin ljung från naturen hade dom i vatten (på landet) och dom är ännu fina fast dom nu har torkat  
Söndagsmorgon kl 8.30 tyst och lungt ute när jag var ut med hunden som musik i öronen

Åt igår en god trattissoppa mums och med ljus på bordet fördelen med hös att man
 kan ha de mysigt ibland eller alla kvällar

Och så har jag plockat våra första skörd med hemodlade körsbärstomater jätte goda är dom


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag