4 Veckor

Är nu inne på min fjärde vecka utan godis känner mej ganska nöjd med det. Kommer nog att försöka hålla mej en tid ännu men de borde inte vara något problem mera. Visst kommer suget efter sött ibland men de går snabbt över. Brukar se till att jag har nötter i väskan som man kan kasta i sig om man blir lite små hungrig = sötsug också. 
Nackdelen är ju att vågen har ju inte visat resultat men kanske de tar sig de också så småningom har nu försök göra mitt bästa med att ändra lite matvanorna och lite skriva upp vad jag äter via en App som heter MyFitnessPal den synkar med Mitt polar Flow aktivitetsarmband. Armbandet har jag nog varit nöjd med, den gör så att man blir motiverar att röra på sig. Jag strävar till att de skall vara minst 10 000 steg/dag ibland får jag inte stegen upp dit men de stannar ofta ganska nära.

Igår kom årets första snö inte mycket men de blev lite vitt på marken i natt kom de lite till. Men i morgon är de väl borta för de skulle bli plus grader igen men hoppas vi snart får mera snö.


Barnen bakade lite pepparkakor på lördagen dom tyckte att de var dags att göra de

Ett litet projektarbete jag hitta på att göra vid staketet var där en vildvuxen buske som jag tog bort helt eller vid stenarna finns lite kvar av den men tror de får bli till våren med att ta bort den delen gräsfrön har jag så lite ny mylla och nytt gräs så tror jag att de blir riktigt bra. (hoppas jag)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag