Årets Första

Skriver årets första inlägg. Året började med kyla som minst hade vi -28 grader förra veckan de var nog lite på den kyligare sidan men kunde knappt vara ute utan att frysa näsan av sig nästan. Men nu har de varit lite behagligare temperatur mellan -8 till -15 grader de känns iallafall varmt jämfört med -25.

Var av och ann ut till Emsalö förra veckoslutet och tog lite bilder samtidigt 




                     
                                             Snökaos rådde de på tisdag morgon var tungt att gå i den djupa snön (20cm snö hade vi som mest då men nu har de ju gått ihop lite så de är bara 17cm kvar

 Jag hat nu börjat gå hem från jobbet de är riktigt skönt känner mej t.o.m med piggare än jag varit hela förra året. Så nu hoppas vi på att jag får vara så här pigg och orka komma igång med motionerandet på allvar och varit ut på lite längre promenader med hunden också. Såg att skid spårena är dragna bakom oss så de blir väl att dra fram skidorna och sätta dom på sig och fara ut i spåret :). Jag har nu också slutat äta av skolans mat och har eget med mej så nu vet man iallafall vad man stoppar i munnen och vad som finns i maten. Sen har jag också slopat snabba kolhydraterna så kanske de händer nå med min kamp av kilona som man har lite överlopps av.

Men vi får de vart vi hamnar och de blir bra eller dåligt. 


Min aktivitet här om dagen mitt mål som jag i mån av möjlighet och ork skall försöka hålla
Benjamin råkade ännu till dra på sig mononukleos/körtelfeber innan skolan började hade en stor svullnad på vänstra sidan av halsen som man blev lite orolig för så fick springa och kolla de till läkare innan vi fick reda på vad de var. Men nu har stackarn idrotts förbud i två veckor just när man kan skida, skrinna och åka pulka men som de ser ut nu så fortsätter ännu vintern en tid framåt så han hinner nog göra allt det där ännu. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag