Dagarna går

Dagarna går och vi går sakta mot ljusare tider. Några dagar har man fått njuta av solen men denna dag är den igen som bort blåst. Ute är de grått och dystert och plus grader och de känns som om världen står stilla. Måste se om man skulle försöka ta sig ut på en lite promenad fast vädret inte är så lockande för tillfället men man kanske skulle känna sig piggare. 

För tillfället väntar jag på våren på allvar väntar på att få pyssla i trädgården och hoppas på att tulpanerna kommer upp som jag satte ner i jorden på hösten. Mera blomlökar skall jag inhandla bara vädret blir igen sånt att man kan börja jobba med jorden. Men ännu är det en tid kvar innan det är aktuellt 🌷🌷🌸🌷. 


Har lite försökt pigga upp hushållet med att köpa en knippe tulpaner till veckoslutet. Borde kanske ta ner mina julgardiner också 🙈. Men nu tar vi en dag i sänder och ser vart vi hamnar 😊


Mina kilon går neråt men inte så. Yrket som jag skulle villa. På 2 veckor har jag gått ner bara 1,1kg men jag tröstar mej med det att jag väger 2-3 kg mindre nu än när jag började min nuvarande arbetsplats för 3 år sen så lite lycka på färden har jag ju nog och de är fortfarande 18 veckor kvar till sommaren 😏😊


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag