Drömmar?

Vad är drömmar egentligen tankar som aldrig blir sanna eller tankar man vill uppnå men aldrig kommer dit? Sitter på Houtskär och funderar mycket just nu sitter och tittar runt om mej. Vad ser jag? Jo jag ser ner rivna tapeter som katter har rivit i (ca20 st) tapeterna är även svarta av sot. Varför? För allt som oftast beroende på väder röker de in har du otur så slår allt bakut  (lock i skorstenen) och all rök väller in genom sotluckan och spisen när man försöker elda så att locket försvinner de kan man endast göra via sotluckan. 
Sitter och tittar på fina bilder som andra sätter upp på sina stugor och utedass och är avundsjuk på dessa finheter som man själv aldrig kommer att uppnå. Ha den här sommaren försökt att pigga upp huset med att måla bland annat dörren och trappan för att få de att se trevligare ut. 
Har ett litet projekt ännu att göra ute i kvisten och hoppas att jag får de färdigt ja vessan måla jag också. Har ännu ett mål efter de man de kräver mera färg men hoppas jag får de fixat under hösten innan de blir fuktigt och kallt. Lite gjort men långt ifrån perfekt. Bara jag fått lite upp städat så ska jag ta lite bilder in ifrån huset så får ni se hur de egentligen ser ut de är allt annat än en drömstuga. 

Min dröm är att få bygga ett nytt hus/stuga behöver inte vara en 100 kvm stuga räcker bra med 70-80kvm om drömmen blir sann en dag återstår att se, men vet vart jag vill ha den och ungefär hur den ska se ut. 

Vill heller inte ge upp de jag har gården är jätte fin när gräset är klippt och allt grönskar och älskar att vara här ute när möjligheten ges. Även barnen vill ännu komma med Wilhelm valde att hoppa över långseglatsen för att han ville komma hit istället och vara här så länge som möjligt. 

liten del av huset fr ut sidan taket skulle behövas lagas nytt men de kostar de också precis som allt annat

nedre gården åkrarna nedan om är också mina dom som är längs bort hör en del till grannen

över delen av gården när Nordan blåser är de lä på gården eftersom den blåser över bergen 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag