avkoppling på Houtskär

Jätte skönt att vara på Houtskär igen behövde komma bort lite från allting, nej jag har inte tagit ledigt fr jobbet utan är arbetslös. Storyn är kort men ändå lång ha inte gått ut med de nämnvärt men sån är situationen just nu.

Kom ut idag övernattade i Pargas för att inte behöva stressa ut med färjorna sku ha blivit sent inna man skulle ha fått huset så pass varmt att man skulle ha kunnat gå och sova Ha hållit på att elda sedan lite före halv 12 och har ännu bara +21 grader, huset är ganska kallt *brr*. Nå fortsätter att eldandet tills jag går och sova så ska de nog bli bra.  Bara inte veden tar slut inne e inte så jätte intresserad av att gå ut i mörkret och hämta ved *usch*.

Imorgon bär de av till Ikea med mamma en vända tidigare ha de lite varit som en tradition att fara på sommaren men de har de inte blivit på ett par år den som följt min blogg vet varför.  Nej jag ska nog inte shoppa nå extra när jag inte vet när jag får pengar nästa gång så de blir nog att hålla i slantarna lite extra noga och hoppas på de bästa. 

Försökte mej på lite vinds städning idag men de va inte en enkel match måste jag säga dit e alldeles för mycket skit, Skulle villa ha nästan hela vinden tömd men de går inte på en dag utan man måste göra de under flera dagar och så borde man slippa till en avstjälpningsplats också. På ort och ställe är den omöjlig att komma åt vinter tid 😤. De blir lite dyrt å köra skytteltrafik till Pargas-Pargas. Nå ja man får plocka ihop bara de som går å bränna så bränner man upp i vinter och se som måste till avstjälpningen så får man väl föra i sommar sen. 


Ena orsaken till röjning av vinden är att jag hoppas att elektrikern skulle i nå skede dyka upp och kolla vad som felas med elen. Har varit i kontakt men intresset verkade inte så stort. Själv ser jag allvarligt på de för ha nog haft en enorm tur hittills sedan de börja krångla men en dag kanske man inte har samma tur å då kan en storolycka vara framme förhoppningsvis är man inte här om de sku hända. Nå ska inte spekulera så mycket om de nu 😥

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag