Hösten går snabbt

Ja så var november här hösten har gått snabbt tycker jag, tar inte länge så är även julen här. Hänger inte med i svängarna just nu. Nu har jag även en tre veckors period där jag slutar sent nästan alla dagar är hemma mellan kl 18 och 19 så dom kvällarna går inte mer än till att komma hem och möjligtvis äta nå om man orkar och sen gå och sova. Är sällan hungrig när jag kommer hem men försöker koka ägg på morgonen som jag äter vid behov om jag är hungrig när jag kommer hem. 

De som oroar mej just nu är att jag lossar mängder med hår och de kliar nå grymt i hårbotten, men nej jag har inte löss de ha jag kollat och att få läkartid är komplett omöjligt får ju vänta flera veckor om inte månader innan man får nån. Tycker själv att de inte är en joursak men de är väl isåfall ända möjligheten att komma snabbt till läkare OM MAN nu ens slipper då in till läkare de är ju inte så sagt, (de börja i september)
Ska nu gå till Apoteket och se om dom skulle ha någo schampo som skulle va nå att börja med de kommer att kosta men om de är värt priset så kanske de lönar sig. 
Märkte också när jag var utan godis i tre veckor så blev de bättre så kanske de är ett tecken att man skulle borda ta paus med de också en tid då. 


Ekonomin ha nu inte märkvärt ändrat nå egentligen de är nog svårt att klara sig ensam med hög hyra trots att man har ett fast arbete med heltidsanställning får nog snåla in på de mesta så gott de går, de är inte så jätte billigt å pendla sist och slutligen. Borde ju hitta en billigare bostad men dom växer inte på träd och mycket billigare än de här hittar man inte om man nu inte vill tränga in sig i en liten 2:a som dom tyckte på FPA 😳😲. 
Bostaden jag har nu är 68kvm mycket mindra kan man inte ha när man är varannan vecka 4 pers varav 2 är tonåringar (inte riktigt ännu men nästan).  Vet att de finns dom som bor på betydligt större kvm och är bara 2-3pers. Alt 2 är att flytta mot Pargas hyrorna sjunker med nästan 200€. Men lönen sjunker ju därefter också så de är ju en liten nackdel de också. Men de ska finnas jobb innan man flyttar å de växer heller inte på träd. 


 Vet egentligen inte hur man tänker när man i princip ska ta emot ett erbjudande som är upp till 80km till arbetsplatsen större delen av inkomsten går i de fallet till resor. nå nu har jag till all lycka bara 40km men resetiden om jag tar de jag väntar på bussen så är ca 1½ h i.o.m att bussarna går så "sällan" eller dom som tajmar in på mina arbetsturer. OnniBus sku gå lite oftare men då hamnar jag att gå en bra bit eftersom den inte stannar på den hållplats jag nu hoppar av på. Men jag har ett jobb och de är huvudsaken

Men jag försöker kämpa på så gott de går även om de är tungt emellan varven, försöker att inte klaga på den ekonomiska biten även om de är svårt att få de att gå ihop och de är de som endel inte förstår att de är skillnad på att vara två som förtjänar och vara en. Utan min mamma sku jag inte klara av de hon ha varit till stor hjälp många gånger. Kämpar ännu med att komma upp på fötterna efter tjänstledigheten i juli (som inte var frivillig) men dagiset var stängt och dom erbjuder inga andra arbeten under den tiden.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag