Skratta eller gråta

Ja ska man skratta eller gråta i nu läget. Allt tycks falla i bitar nu här på Houtskär, elnätet skulle behövas bytas ut, elspisen börjar säga upp sig (har en annan bara man skulle få nån å koppla den) och sen så verkar de som om varmvattenberedaren tänker säga upp kontraktet. Kom lite varmvatten på söndag  kväll så jag fick bort diskat och ännu lite igår men nu kommer de igen bara kallt vatten. 

Plocka med mej lite blommor hemifrån för att lite pigga upp här
och iom att grönväxster renar luften så är de riktigt bra
Så länge jag sitter kvar med huslånet så får jag heller inte nytt för att kunna fixa de som håller på att gå sönder. Kan inte förstå att de ska va så SVÅRT.......
Alla mina överlopps pengar går ju åt att fixa de här stället i skick för tillfället. Kan inte koppla av så länge de finns de här bekymret. 
De jag sparat nu kommer jag snart att hamna å plocka av om de går mera sönder å då kan jag glömma tanken på att fira nå 40 år eller kunna fara på nån resa. Nå kanske de är de som e meningen med de hela ska inte gör nå roligt däremellan. Visst mycket smällar får man ta så länge man äger men de börjar bli för mycket nu på en gång. Sista utvägen nu är att börja sälja bit för bit för att få råd att fixa.

Nå nog om de, i morgon börjar arbetet igen och en ny utmaning närmar sig bara man nu skulle komma igenom LOVe också så skulle allt vara okej just nu vill de inte alls gå. 
Men nu vill jag också ha sol och den där värmen dom lovat de ser inte bra ut just nu iallafall kalla vindar och mulet med lite regn däremellan. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag