Vägen vi väljer

Dom som känner mej vet att jag funderar en hel del både på de förflutna, nuet och framtiden. Vilka vägar vi än väljer så finns de en rätt väg. 
Ha funderat mycket under hösten på min egen väg ibland ha de känts som om man ha hamnat i ett sidospår och ibland känns de som om man igen är på rätt spår.  
Ibland ha de känts som om en dröm blivit sann för att i nästa sekund gå i bitar så de finns en hel del känslor på vägen. 

Mitt val har haft många motgångar också vet att jag har många emot mej över de. Men oavsett så finns dom i mitt hjärta och jag behandlar inte dessa personer likadant. Misstänker att dessa personer läser min blogg och vet vilka jag talar om.  Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så har jag faktiskt mått mycket bättre än på länge så försöker att inte tänka på de förflutna saker och ting gick inte helt som de borde  för 2 ½ år sedan när ingen lyssnar,ingen vet heller hur allt har varit.  
Jag har fått kämpa för att komma på fötter och lärt mej att leva på de lilla man fick som skolgångshandledare kämpa en hel del även med närvårdarstudierna och levde utan lön under praktikperioderna så tufft var de åren 2016-2018. Finns bara en som vet hur jag kämpat och de är min mamma. 
Men dessa saker ser ingen på tänker bara på att jag gjorde fel. 
Men nu har jag iallafall ett bra jobb och stor fin bostad som jag trivs i och är nöjd att jag fick avklarat mina studier även om jag sista halvåret innan studierna blev avklarade höll på att ge upp.

De va nog inte tänkt som ett negativt inlägg fast de lite dök upp sånt emellan. Julen närmar sig och för mej är den väldigt känsloladdad tid både negativt och positivt. 
Ibland måste man lita på sin magkänsla även om de kan kännas fel i början 

måste dela en uppiggande snöbild i ösregnet.
Hoppas på en vit jul men kan nog va förgäves



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag