Inte mycket sktivet

 Nej, de blir inte mycket skrivet just nu känns som om man inte har mycket att berätta fast man kanske ändå har de. Sommaren gick snabbt som vanligt Corona läget lugnade sig lite för att igen sen ta ny fart i mitten på augusti vi har nu haft flera bekräftade fall i oktober än vi hade i augusti och nu drabbar de mera unga vuxna än äldre om man förstått nyheterna rätt. 

Men under den lugna tiden i Juli passa vi på att fara ut med Campingbilen och testa på campinglivet en sak som var riktigt roligt. Bra att testa på någonting nytt ibland 😊.

Kilona trissa ju upp bara under den sommaren vilket ju inte var roligt. Att få unna sig nå gott ibland uppskattas inte av denna kropp behöver bara se på en chokladbit så går man redan upp typ 2kg 😜 och självförtroende sjunker.


Varför är jag så besatt att få bort överloppskilon funderar säkert många? Har många faktorer bakom detta, mycket sitter i från tonåren där man nog INTE hade nå extra att ta bort vägde precis va jag skulle till min längd med 164 cm och 58kg då. Men fick ofta höra ändå att jag var fet/tjock, Hade inte trådsmala ben som många på min klass hade utan kraftigare byggd och kurvor. Sen hade suttit på.  2015-16 fick jag problem med ryggen och mina knän hade en vikt på ~90kg,  kunde inte svänga ordentligt mot höger och fick svårt att sätta på mej strumpor och byxor,  Läkare uppsöktes och blev många undersökningar iom att jag även bär på reumagenen HLA-B27, och har haft inflammation i sakriolitleden som sitter ganska långt ner i ryggen ungefär på höftnivå. tecken på ryggradsreuma, Detta fick mej att besluta att få ner vikten att jag orkar röra mej utan att ha en konstant smärta. Allt ha lättat men mycket sitter kvar inget kommer någonsin att gå över men de har lättat med att gå ner  över 20kg. mitt slutmål r inte ännu nått har mycket kvar att jobba med men lite i taget. 

Följande steg är att bygga upp mitt självförtroende och inse att jag är bra som jag är. Men i nu läget mår jag faktiskt underligt bra med tanke på den mörka tid vi har framför oss vi hoppas at de går bra  den tiden som är en jobbig och tung bit.

Gymmet har blivit en dela av livet trivs bra där men dyrt är de
så får se hur de går 😛, får försöka mej på hemma träning





Kommentarer

  1. Har nog Funderat på varför det har varit så, som du under Årens Lopp, har Skrivit, så kanske Svaret var just Läkarens Reuma-Misstankar, så hur det än är, så Lyckatill med Äventuella, Fortsatta Undersökningar i saken!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Varje kommentar är guldvärd

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag