Motgångar

Över ett halvt år har igen gått sedan man skrev, var lättare att hålla bloggen vid liv när man bara var hemma men hade ju heller inte så mycket annat för sig än att laga mat åt barnen och sen städa. Men ännu tänker jag hålla lite liv i den ger inte upp den helt ännu, känns ibland skönt att få skriva av sig lite men man borde hitta nå intressant att skriva. 

Här händer lite för mycket igen har för många järn i elden med allt möjligt som jag just nu inte helt vet i vilken ända jag skall börja i. Tar både psykiskt och fysiskt på kropp och själ och för barnens skull måste jag hålla huvudet kallt och låtsas att allt är bra och perfekt. Men jag fixar de har gjort de tidigare och gör de ant nu också. Vad saken gäller kommer jag med i nå annat skede eftersom de finns massor med oklarheter just nu kring allt. Har även varit ganska mycket ensam denna höst bortsett från barnen så saknar närhet och kramar många gånger. Men de som inte dödar de härdar eller hur? Man blir alltid lite starkare och mera självsäker när man klarat av motgångarna.

(barnen läser ant detta så blir väl bombaderad med frågor sen)

Enda jag kan säga är att jag måste börja från noll igen.

Annat då jag trivs bra på min arbetsplats även om de ibland är tungt har visserligen varit sjukskriven nu pga ryggen, men man kommer nog att få fundera hur man skall börja ha råda att ta sig på jobb över huvudtaget bränslepriset är skyhögt i förhållande till den låga lön man får har försökt hålla tanken ovanom halvtankt för att de inte skall svida så sjutton i kassan och för att man skall kunna ta sig lite längre vägar om man måste. Men har ändå 28km till jobb så de far ju en hel del bränsle.

Coronan då ser nog ingen ljusning i tunneln när de gäller de många nya fall den senaste tiden sprids nu tydligen främst bland barnfamiljer och ovaccinerade. Så inte vet jag hur man skall vända sig med detta, nya restriktioner trädde ikraft på måndagen. 

Men överlag trivs jag bra med mej själv just nu så en lite positiv inblick är ja att man lyckats hålla vikten ganska bra och är ganska glad för dem Men har ett litet test mål ännu att nå men de kan va att jag satsar på de i vår sen man orkar så mycket mera när vi återgår mot ljusare tider


Vacker morgon här om dagen och kall

Frusen ros måsta bara fånga den på bild 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag