Ny månad igen

Mitten på sommaren å hela vecka ha de nu varit +30 grader igen pust svettigt. De va inte så lätt att hålla på och städa när svätten bara forsade av en. Nå nu e de i allafall städat hoppas de nu håller städat så man inte behöver svettas på nyt. Dom ha nämnligen lovat lika varmt till nästa vecka också om jag förstod de rätt.

I natt hamnade jag att gå å ligga på soffan för att de va så het. At stänga allt här i en höghuslägenhet fungerar tydligen inte temperaturen sjunker nog ett par garader men de är inte tillräckligt.

Nå idag e de åter Houtskär som gäller  så man får oppas att dit e svat inne så man kan sova utan att allt e genomvått.
Nu sku jag måsta packa lite igen idag så man slipper undan de lite oxå att de inte är så mycket sen att göra. Tror jag oc kså kanske skulle passa på att komma in en dag när Rasse har semester å bara packa i lugn och ro.
 Igår var vi i allafall å simmade hos en bekant Benna och Lowa njöt för fulla muggar Lowas bandage blev vått men de åtgärdade vi när vi kom hem Tur att man har ett  väl utrustat medicinskåp ;)

En Bild från igår Benjamin la sig över simringen å sparkade ifrån

Måste bara lära honom att sparka med raka ben de blir annars ganska tungt att sparka om man gör de från knä och neråt. Lite simmlärar instinker har man i sig ännu fast de är 14 år sen jag gick kursen :)
Den här blommade fint när vi var sist på Houtskär men
de som va synd att den nästan vara över blommad




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag