Veckoslutet som gått

Så var ett veckoslut igen förbi då de går snabbt när man skulle vilja vara lite mera ledig ännu. Nästa vecka är det höstlov. Här har vi en vecka höstlov men jag har tänkt jobba 3 av dom dagarna för en vecka är nog mycket att ta tjänstledigt, de kommer jullov som där också är 3-4dagar som man måste ta tjänstledigt för och medan alla andra skolor runt om i Finland börjar den 7.1.2014 så börjar vi den 2.1.2014 efter jullovet.

På fredagen var vi och Bowlade med Rasse när vi träffades för 13½år sedan så talade vi om att vi skulle vara och bowla något skede men vem trodde att de skulle ta över 13 år att göra de :). Vi hade en tumis kväll utan barnen ganska skönt ibland. De händer så där 1 gång i året att vi har de barnfritt under höstlovet kommer vi att ha bara ett barn hemma Benjamin ska få vara hos mommo hela veckan och Wilhelm hos Fammo, Lowa får vara i dagis dom tre dagar jag jobbar stackarn. Hon har aldrig ännu varit i reservdagvård sedan hon började dagis. 


På lördagen städade jag här inne och Rasse lagade färdigt dom sista bitarna till vårt nya staket som vi på söndagen fick nästan färdigt de är bara där vid roskisen som vi skall fixa om lite den ska vå ett eget krypin med tak på ser så mycket snyggare ut än att att den gröna fula saken att stå framme. Postlådan målade jag svart tyckte inte om den bruna urblekta färgen som den hade ;). Buskaget som jag har fixat bort är nu nästan alla borta endast en buske återstår

Så här såg staketet ut före (ska försöka ta en likadan bild nät jag kommer hem på de nya staketet) 


Staketet ännu halvfärdigt

Buskaget innan anfall 
och så här ser de ut nu, en liten buske står ännu kvar 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag