viktigt men otacksamt

Har lite funderat på de här med skolgångsbiträden tänk egentligen av viktigt vårt arbete är egentligen men väldigt otacksamt känns de emellan som de är. Vår uppgift är ju att se till att elever som har de svårt får den hjälp de behöver i skolan och att dom klarar av de som ska. De är ju inte som en dans på rosor emellanåt som kanske många tror alla elever har olika behov. Lönen är egentligen helt urusel med tanke på arbetet man sätter ner på de. Ganska sällan man kommer upp i fulla timmar på en vecka 38,25.
I Borgå så är det Hem och skola och Mannerheims barnskyddsförbund som drar Eftermiddagsvården alltså inte staden.
Nå nog om det jag tycker om de jag gör och tycker om att se att min hjälp är till nytta att jag har valt att bli biträde är nog tack vare jobbet med den autistiska elev jag hade 2007-2008 efter de har jag fortsatt. :).

Sista dagen på Oktober har vi nu då november står till nästa sen far de med buller och bång så har vi december. Temperaturen for från +11 --1 på bara några timmar igår.
 Alla år sitter jag och säger att man borde köpa julklapparna i god tid men känner jag mej rätt så kommer jag att springa som en galning veckan före julafton och söka och bli halv tokig för att det inte finns nå att köpa. Och ju äldre barnen blir destu svårare tycker jag att det blir att hitta någonting.

I morgon bär det av till Houtskär igen sen blir det en paus till december.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag