Vilken lättnad

Att märka att gräset inte var så högt som jag trodde de hade nästan inte vuxit nå alls sedan jag klippte det sist :).
Så 2½h klippte jag de så nu är allt färdigt klippt för detta år och gräsklipparen får gå i vinteride till våren. Nu skulle jag bara få en ny kratta åt mej så kan jag nästa vecka när vi kommer ut igen ta och kratta ihop gräs/löv högarna som blev kvar efter gräsklipparen.



När vi kom ut på fredagen så hamnade olyckligtvis köa. på Pargas sidan kön var ca 1½-2km lång så vi missade 18.40 färjan till Houtskär men tack och lov så kör dom med höst tidtabell så det går en färja ännu kl 19.25 men den 27.10 övergår dom till vintertidtabell och missar man då den ena (18.40) får man vänta 2½h på följande blää. Hoppas nu att köerna minska under höstens gång vi måste starta senast kl 14.30 från Borgå för att hinna med 18.40.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag