Och tiden den går

Dagarna tycks flyga iväg med dom här korta veckorna så försvinner veckorna ganska snabbt. Nu har vi ännu till haft turen att ha några dagar med fint och varmt väder. De kan just nu inte bli bättre om man tänker på att vi lika bra skulle kunna ha mulet och snö på marken. Nej jag njuter för fulla muggar måste jag säga :D. Cyklande kan jag säga att går bättre hela tiden de känns inte tungt att cykla mera. Igår (tisdag) hade jag Lowa i cykelstolen på pakethållaren när vi cyklade till hennes sista engelska kurs inte ens då flåsade jag ;) de gick som om jag inte skulle ha gjort annat. Nackdelen är ju att man blir så grymt svettig så man måste ha lite bytes kläder med på jobb.

Vi spenderade veckoslutet på Emsalö vi lyckades ta oss dit trots att vi inte har en ordentlig bil och de var nog såå skönt. Man riktigt känner hur stressen fullkomligt rinner av en och man kopplar bort allt och sen den ljuvliga tystnaden runt om en. Inget sus eller bilar som brummar utanför hela tiden inte en vind heller som susa i knutarna (vi hade lugnt väder) egentligen gjorde vi inte nå extra jo vi var ut med nät och så krattade jag bort lite barr och sånt från "gården" men man njööt av de ändå. 

Så här såg de alltså ut dom dagar vi var på Emsalö





På måndagen var de ju varmaste dagen under påskhelgen de var 15 grader på Emsalö och blåste nordvästlig vind så vi hade de helt stilla och varmt. Tyvärr tog de lite snabbt slut när Wilhelm råkade skada sin stortå med att få en bildörr på den skjutdörren på Rasses paketbil är lite sönder dvs den lossnar från sina fästen och hoppar ur tyvärr råkade den hoppa ur opassligt och landa på Wilhelms tå :(. De var inte så illa som man trodde först men sjukt tog de. Han kommer att tappa nageln och så hoppas vi att svullnaden så småningom lägger sig 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag