18 år sen

Idag är de precis 18 år sedan en olycka hände. Mamma var i Åbo och julhandla de sista inför julen. De hade snöat under natten och var kanske någon minusgrad ute, kommer ihåg att vi inte hade så mycket att äta hemma så jag bestämde mig att låna lillbrorsans moped och åka upp till byn och handla nå smått (kan vara att de var så att jag t.o.m ringde min moster och frågan om hon kunde handla färdigt åt mej) så i påsen fanns lite mandariner apelsinjuice och så tror jag de fanns en saarioinenspizza minnet sviker lite. Jag och moperer går ju inte ihop men jag kom fram till Näsby och parkerade den på mosters gård. Hämtade varorna och kl 13 åkte jag hemåt men färden slutade ca 2km från butiken. De jag kommer ihåg är bilen som kommer över på fel sida och att jag sätter fötterna ner i marken och säger Nej. Sen har jag bara små minnesluckor över situationen hur dom har problem att få mej in i nån bil för att få mej till Ambulansen som väntar i Galtby. Ambulans färden tyckte jag att gick väldigt snabbt. Mamma väntade på Första hjälpen (akuten) de första jag säger åt henne är att "de är inte är så farligt mamma"! Den olidliga väntan på akuten vill man inte ens tänka på att måsta vänta och att ha så ont att man inte kan röra sig. Kom undan med hjärnskakning, handledsfraktur, bäckenbensfraktur och lite små sår och blåmärken så man kan säga att jag hade änglavakt 2veckor fick jag ligga på sjukhuset kom hem dagen före julafton. 
Idag tänker jag inte direkt mera på de men minnena kommer ibland upp speciellt när första snön och halkan sätter sig på marken de har satt sina spår.
Men jag hoppas att ni som rör er i trafiken kör försiktigt när de är halt, lek inte i trafiken du vet aldrig när olyckan är framme de händer så snabbt när du minst anar det 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Varje kommentar är guldvärd

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag