Ett enda kaos


Ja jag kan inte förstå hur vårt hushåll alltid står i ett enda kaos. Dammet flyger och saker och kläder ligger lite här och där byk högarna växer och disken står på diskbordet och väntar på att bli inn plockar i diskmaskinen.. Barnen bryr sig inte alls att plocka upp efter sig, ber man dom städa sitt rum så får man bara som svar "int ha jag rådda". Nehe vem är de då? Men inte är de jag heller som har släpat leksaker till vardagsrummet eller kastat godispapper på golvet de har också kommit dit av sig själv.  Och nog är de ju mamma som får städa bort de :(. 

Är så avundsjuk på dom som har de snyggt och prydligt i sina hem. de finns inte ett spår av leksaker eller disk eller kläder längs med golvena. 
Sku så villa få en lösning på denna kaos orkar inte dagligen hålla på och plocka även om jag vet att jag skulle måsta göra de *suck* 
Månne man skulle få ny styrka med lite paus i vardagen dvs åka bort nånstans, jag är chockad över att jag inte har orkat göra nå alls denna vår inte varit ut och gå eller cyklat inte orkat göra nytta över huvudtaget så här dåligt brukar de inte vara

Et hem i kaos och ett slitet golv



Kommentarer

  1. Bekant känsla. Och ibland blir den känslan så övermäktig att man bara vill sätta sej ner och tjuta. Men på något sätt så går det igen sen och man ser det inte lika nattsvart. Men en husmorssemester är aldrig fel! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nej, sku så villa ha lite ledigt och koppla av utan att ha barnen runt-omkring-sig som ropar och skriker för att inte tala om bråkar.

      Radera
  2. Har de någonstans att sätta sina saker? Tex fina plastlådor. Kunde vara idé både i hallen med en låda/ barn och sen i deras rum. Bäst funkar det om de får välja låda själv. Ikea har bra. Lycka till! PS alla har oreda hemma. Men de flesta låtsas som inget och sku aldrig våga lägga ut bild på rådd

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Varje kommentar är guldvärd

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag