Sista Oktober

En promenad längs ån medan Benjamin var i Scouterna

Så flög oktober iväg också nu är det inte länge kvar så är det jul. Vet inte om man ska vara glad åt de eller om man inte skall tänka på att den är på kommande.
 Som jag nämnt tidigare så är julen inte min starka sida visst är den fin och stämningsfull. Men allt ståhej och fixande så nää. Som liten var man förväntansfull och älskade julen, men mycket förstörde den i många år så de finns en lite orsak varför julen inte hör till mina favoriter. Mycket gråt och besvikelse har varit med i bilden i tonåren under jularna. Men nu ska vi inte tänka på det vi gör de för våra barns skull- 
Benjamin och Lowa Redo för Halloween disco som var på tisdagen


Idag skall jag Lämna stöket inne och gå och ordna upp lite där ute man vet inte när snön kommer och då kan de vara försent. Har mycket att fixa till Kratta har jag inte alls hunnit med ännu så det finns lite löv på marken :) men de är bara skönt och roligt att få vara ute lite. Så nu är det bara att klä på sig och gå ut.

Lägg till bildtext


Nu har jag också tagit mej i kragen med godiset får hoppas att de lyckas denna gång att hålla godiset bort. Men har man inget hemma och tar någonting annat i stället att stoppa i munnen så går det nog bra. På jobbet har jag nötter och så brukar jag har en påse med babymorötter i skåpet de duger bra som sötsugsdödande :). Kaffe har jag nu varit utan sedan mitten på Augusti visst har jag druckit en kopp om man har blivit bjuden eller om man vill bli lite piggare på jobbet. Men de är kanske 1ggr/mån. 

Endel av mina saker jag köpte fr Perfect Home Partyt


Sen skulle de vara att få bort lite överlopps kilon som tycks sitta hårt fast. Men det innebär ju motion och att äta rätt. Att få igång motionen är nog trööögt. Men man skulle inte behöva mer än 30min/dag så skulle man komma ganska långt. Borde ta tillfället i akt när Lowa har sin friidrott på Måndagarna och gå ut och gå under den tiden den håller på 1h alla måndagar. Eller fast gå och simma. Simhallen är på gångavstånd från  idrottshallen


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag