Gott Nytt År

Bloggen har blivit lite lidande den här månaden dels för att jag inte har haft tid eller ork att skriva och så fort man sätter sig ner så är de någon som stör och man blir avbruten men nu råkar alla sova ännu.

Men Årets sista dag på 2015 och  i morgon har vi ett helt nytt år att vänta på, med massor av nya utmaningar. Jag ger inga Nyårslöften men har nog en del mål som jag måste komma nån vart med. Hela 2015 gick i lathetens tecken hade absolut noll ork att göra någonting. Nå ensak fick jag fixat och de var att sluta äta godis en lite chokladbit åt jag faktiskt här om dagen men de var allt. Så jag har inte ens ätit av julgodiset. 
Mina mål för 2016 är att få bort 8-10 kg till sommaren (gärna lite till) men de är inte omöjligt och sen att hålla mej utan godis som inte heller är helt omöjligt jag har ju varit utan nu i 2 månader om man inte räknar med den lilla chokladbiten jag åt.

Måste i nå skede ta en bild på hela mej nu läget och en sen när/om jag lyckats gå ner 10 kg. 


Barnen var super nöjda med sina julklappar och i år kom de inget som blir å ligga i ett hörn för att dom har lek tillräckligt med leksaken. Jag var också nöjd med de jag fick förutom godiset. Lowas favorit var nog vävstolen hon har redan vävt en liten matta till sitt dockhus. Wilhelms var den nya sovsäcken och Benjamin var nog "jakt"dräkten och den nya mjukisdräkten.



Julvädret har varit super trots att snön lyst med sin frånvaro, men solen har stått högt på himlen iallafall så mycket mer kan man inte begära. Nu de senaste dagarna har vi  lite vitt på marken och de har varit mellan 0 till -12 grader. Snö har dom lovat till veckoslutet så vi hoppas att vi får så mycket att dom kan dra upp skidspåret runt Humla :)

Gammal bild från 2012

Nu måste jag bara få tag i Skridskor åt Lowa så vi kan gå och skrinna till planen fast i oss, dom har haft fullt upp att laga skridskoplan under den här veckan som gått och så måste jag kolla om Benjamins går på honom också annars måste han å få nya :/. Tur at man har lite pengar sparade även om de inte helt var tänkt till detta. Nöden har ingen lag!

Men Ett riktigt 

Gott Nytt År

 till er alla

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag