Vi går framåt

November kom och for snabbt julen står åter för dörren 2½ vecka kvar tills jullovet börjar om jag nu inte åter en gång säger fel ;). Jag har nästan alla julklappar färdiga några enstaka fattas ännu men ska se om man hinner få dom fixade under helgen. Snön lyser fortfarande med sin frånvaro får se om vi alls får nån snö till julen. Hoppas på de bästa. Snart går vi också mot ljusare tider igen då blir man glad


förra veckoslutet var vi på Houtskär hela veckoslutet  gick i stormens tecken blåste så att man inte helt ville gå ut och göra någonting så de blev nu att bara vara inne och städa upp lite.

Idag hade jag samtal med skolpsykologen äldsta har sedan han börjat skolan haft problem med rättstavelse och läsning och jag har länge kämpa med att få de kollat men att han skulle gå på 6:an innan någonting hände hade jag inte räknat med.... Men nu vet vi att han har dyslexi så vi hoppas nu att han kommer att få det lättare med skolgången från och med nu. Tänk så mycket han har gått miste om för att man inte fått testerna gjorda tidigare. 






Kommentarer

  1. Varför skulle det bli lättare? Man får kämpa på ännu mer och stöda hemma ännu mer. Jag har barnbarn med dyslexi och en diagnos betyder inte att man kan luta sig tillbaka och skylla på det. Man får jobba på. Men det är bara att kämpa på och jag önskar er familj allt gott.

    SvaraRadera
  2. visserligen, men han har haft svårt i skolan sedan han började utan att få hjälp eller stöd från skolans sida.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Varje kommentar är guldvärd

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag