Sjukskriven

Igår var jag till abetshälsan inte p.g.a min flunssa utan för att vi hade en enkät på jobbet som man skulle fylla i om sin hälsan och hade man något rött i slutet på frågeformuläret så skulle man bli uppringd av Hälsovårdaren. Jag hade några rödmärkta ställen. Men blev sjukskriven veckan ut för min trötthet som jag har lidit av en längre tid som nu då också förvärrats av min flunssa och blev rekommenderad att vila. Hur man nu skall kunna göra det när barnen skall till skolan m.m.
 Men man skall kanske passa på när dom är i skolan, det jag saknar är en bra bok att läsa. Vet inte riktigt vad man skulle hitta på. Måste ta och gräva lite i hyllan och se om man hittar någonting som man inte läst på länge. Hör inte till dom som är hemma utan en giltig orsak, brukar nog göra mitt bästa för att infinna mej på jobbet trots förkylningar och andra krämpor självklart inte om jag har feber. För egen del har jag nog inte varit hemma för att jag själv varit sjuk nog med mina barn, kan bra räkna mina egna sjukdagar på tio fingrar ännu under dom två år jag jobbat där jag är nu.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag