Länge sedan igen

Nu har de igen gått för lång tid sedan jag ha skrivit hade ett inlägg som jag skulle skriva färdigt i somras med de blev aldrig av att göra de. Men nu får jag väl skriva igen lite. Vi spenderade 3 fina veckor på Houtskär vädret behövde man ju inte direkt klaga på förutom första veckan som var blåsig och kall men efter det va de nästan +25 konstant ja +31 va de däremellan också vatten temperaturen slog rekord på Emsalö med +27 grader ha aldrig varit med om så varma vatten temperaturer tidigare. 


Jag har äntligen blivit färdig med mina studier den 28 augusti hade vi bedömningsmötet och blev godkänd så man är äntligen närvårdare månne de nu räcker med 3 utbildningar nå den första är kanske inte nå att hänga i granen men en utbildning är de också. 


Jag trivs fortfarande på den nuvarande arbetsplatsen men de är lite tungt att pendla men de går nog och en börda försvann ju (studierna) så man är en aningen piggare när man far iväg. För närvarande pendlar jag med bil men kommer nog så småningom att ta och åka buss igen på det viset sparar jag ju också bränsle om man ska till Houtskär blir nog en heldel tankande fast jag tar mej med full tank till Helsingfors nästan 2 veckor fördelar med diselbil även om skatten är dyr. 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag