Spänd månad ekonomiskt

De kommer att bli en spänd månad oktober månad hade tänkt börja åka buss och ladda kortet. Men efter de fattas de ca 250€ för att klara hela månaden. Jo jag har även räknat bort hyran fr summan blir å äta knäckebröd och vatten sen. Orsaken till detta är att dom nu först drog av veckan jag var tjänstledig i Augusti och i.o.m att man hänger efter med en del räkningar när man var utan pengar juli månaden. Så kämpar med att få rätsida på de också. Jag lovar de är ingen lätt match att få igen de man förlorat speciellt när man är ensam och försöker få ekonomin att gå ihop. Dom som aldrig varit med om de så vet inte hur de är.

 Orsaken till att jag vill åka buss är nu den att de är enklare och jag sparar bränsle om man vill t.e.x åka till Houtskär då vet jag att de finns så de räcker. visserligen klarar jag mej på full tank 2 veckor om jag kör till Helsingfors men sen ska de igen tankas går ca 120€/mån för jobbresor + metro kostnader sparar nån 10 på de visserligen men att sen igen trängas i metron är en mardröm. Men nu försöker jag ta en dag i taget och se hur man fixar d 
Hoppas de ordnar upp sig till december så man får börja på ny kula och överlag så trivs jag på mitt arbete så nå positivt i de hela

Men nu ska jag ta och laga mej i ordning för att fara iväg på jobb ser ut som om man får hålla i ratten blåser tydligen lite.



Men min "hemlängtan" har inte minskat
Skärgården i mitt hjärta vill inte bo i en "stor" stad


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag