De var de veckoslutet

Så var veckoslutet ett minne blått igen då. Vi har varit på Emsalö hela veckoslutet. På lördagen var de nog ganska blåsigt och kallt vid omkring 12-13m/s SV. men sol vattnet är nu ca 5-6grader så de blir sakta varmare de också. På lördagen hade vi också lite besök. Wilhelm hade velat att en kompis skulle komma med till Emsalö och vara med där hela veckoslutet men då de är trångt så tyckte vi att han skulle komma över en dag i stället till att börja med. Så jag bjöd dit föräldrarna och kompisen och måste säga att de var lyckat. Kompisen är Wilhelms raka motsats. Wilhelm som är "vild" och framfusig och inte de minsta blyg, Så kompisen ör lugn och snäll och gör nog inte mycket hyss :). Kanske de är därför dom kommer överens?!

Söndagen var varmare vind från rätt håll till att börja med så de var riktigt skönt och varmt. Jag gjorde även en skitjobb (tömde dasset), men de var nog inte så illa som jag trodde de skulle vara de gick ganska smidigt. och de mesta hade ju förmultnat och var mylla bortsätt från barren. Tror nog inte vi ska sätta barr i dasset hedan efter de är nog strötorv som gäller. Nån som är kunnig i de här??
Och sen har jag pysslat om rabaterna som ingen har gjort ordentligt även där har jag plockat bort stenarna som har "rasat" under årenas lopp. De blev riktigt snyggt måste jag säga nu gäller de att hitta blommor som är fleråriga:)

Och idag är de valborg. Jag begärde ledigt den hör dagen så har ett lite förlängt veckoslut ganska skön med tanke på att jag har fått flunssa så rikgit bra å va hemma och "vila" men nog vaknade man kl 6 och var pigg. klev sedan upp lite före 7 likaså barnen Wilhelm skall ju till skolan idag också. Nu är de bara fem hela veckor innan skolorna slutar och jag blir ju permitterad fr.o.m 6.6.2012. Nå de e bara bra att barnen får vara hemma med mamma och vi kommer att vara på Emsalö tills Rasse får semester Sen är de Houtskär som gäller. Tycker nog man har de Lyxigt att ha två ställen att fara till så man inte behöver vara i stan hela tiden 
Nå nu får de vara bra skrivet igen kan skriva hur mycket som helst när jag kommer igång :)

GLADA VAPPEN
(kommer nog att sakna den traditionella vårdbergs besöket i Åbo)


Kommentarer

  1. Jo det är bra att vara hemma med barnen jobba hinner man nog sen. Roligt att du uppdaterar så ofta! Glad valborg

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Varje kommentar är guldvärd

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag