färden till Houtskär

De blev sent igår innan vi kom ut till Houtskär, vi var ute först kl 21.30. Men vi hade i allafall varmt och skönt när vi kom "hem". Tack vare att min mammas Sambo var och eldade och dagen före (på torsdagen) hade han varit och satt på ena batteriet. Skulle han inte ha gjort de så skulle jag och min man varit uppe nästan hela natten och eldat. Den enda värmekällan vi har är ved spisen i köket (förutom ett el-batteri) Men jag skulle inte vilja vara utan vedspisen vintertid så använder vi enbart vedspisen när vi lagar mat så behändigt elspisen använder vi bara när vi behöver ugnen.
Jag är nog glad att vi har två ställen att kunna åka till när man inte vill vara inne i stan ena på 20 min hemmifrån och de andra på 4-5h avstånd. Vi får se hur de går i sommar då vi hamnar å köa emellan i nån timme midsommaren brukar vara bedrövligast med sina 2-5km köer. 

Nå ja de va de. Idag var hela morgonen mulen och de blåste ganska kallt ute. Men vid 14-15 tiden började molntäcket spricka upp och de blev en ganska fin eftermiddag med soool. Ute började jag fixa med en blomrabatt som jag har tänkt laga om lite Den är lagade med natursten och har "säckat" ihop den är inte om lagad på åtminstone 35-40 år så de är väl på tiden att man gör nå åt den :) 
Mitt projekt de är nog inte så lätt att flytta på dom största stenarna
En nyckelpiga kröp sakta  på en sten som jag flyttade på lite seg var den nog


och blåsippor i mängder har vi bakom huset




Under veckan hade barnen avslutning i sin engelska kurs som BMI hade ordnat dom har trivts bra på kursen och kommer att få fortsätta i höst igen. 

Samma dag var jag med några studerande och bekantade mej med riksdagshuset har alltid varit intresserad av att få se insidan av de enorma huset och nu fick man chansen att se det Vi hade Astrid Thors och lite berätta om stället 




De blev mycket bilder i dagens inlägg ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag