Hemma



Så var man hemma igen från Houtskär, ingen nöjes hemfärd måste jag säga. Vid alla tre färjor hamnade vi att köa. Houtskär färjan missade vi (p.g.a kö)  inte så skoj när dom går med 1h mellanrum. Samma var de i Korpo där missade vi också en färja. Sen i Nagu var de 4km kö under dom här 10 årena jag har pendlat med bil så har jag aldrig suttit i så långt bak. vi köade i 2h innan vi slapp ombord på färjan. Vet inte om en del av orsaken att dom körde med två små färjor och ena stora (Falco eller Sterna). Men Replot 2 och Odil går ju nog inte såååå jätte hårt. 
Barnen var nog så rastlösa måste vara mera förberedda på köerna i fortsättningen och hitta på mera tidsfördriv för de är inte första och sista gången vi köar.
Till på köpet visade de sig att Lowa hade feber när vi kom hem eller jag mätte inte för hon sov men hon var varm som en kamin.

Första kön i Houtskär Vår bil syns lite dåligt där men den är 4:de bilen bakifrån

Korpo 300m kö missade en färja

Nagu sista bilen syns just och just, Simonby raksträckan kön  syns där bakom nere i backen kön var 4 km lång otalt var den 4,5 =2,5h väntan





Under veckoslutet fick jag nu då äntligen min blomrabatt färdig inte så jätte lätt å pussla med naturstenar som är alla lika ojämna men tyckte att resultatet blev ganska bra ändå sist och slutligen :).

Och så var vi ju till Gästhamnen 
Gästhamnen
Lowa hittade på att måla sig med kol hon såg ganska grym ut :D
Blomrabatten
Den här hästen är 2 år gammal vi var till Östersundom Ponikoulu med några elever den var busig och vild :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag