I blåsten..

Att de nu bara orkar blåsa hela tiden! Vi åkte ut till Emsalö trots att Lowa var sjuk. Hellre är vi där än att sitta inne i en varm lägenhet där man tappar nerverna. Mina barn har fått vara ut fast dom är sjuka jag har aldrig märkt att de skulle vara nån skillnad. Tycker nästan att dom blir snabbare friska om dom får andas frisk luft (nej vi går nog inte bland människor) är vi i stan så är vi nog inne men just när man är på Landet och så så får dom nog gå ut om dom orkar
Ja de där med blåst på lördagen blåste de i vindbyarna upp till 20m/s sydvästlig vind som jag kanske nämnt de tidigare så blåser de precis rakt på stuga då inte så kiva att komma ut i blåsten ;). De kändes riktigt som om de sku ha varit höst. Nå vinden vände och vi kunde sedan bada bastu de ha varit så skönt att kunna bada nu 1gång i veckan när vi varit på Emsalö. 
På kvällen så "tappade" vi oxå bort bil nycklarna jag hör till dom som sätter ifrån mej saker å sen kommer jag inte ihåg vart jag sätter dom (slarviga och tankspridda jag :P ) men i de här fallet visste jag att jag hade lagt dem på matbordet. De visade sig sedan att Lowa hade lekt med dom under bordet och satt dom på en litet ställe under bordet (inte undra på att vi inte hittade dom)'

Jag har fortfarande inte hittat min Kamera så ni får stå ut med lite sämre bilder men de är väl bättre än ingenting

 

Söndagen var nog mycket bättre sedan solen lyste och de blåste inte till att börja med rakt på men efter kl 14 så började sedan vinden svänga så de blev igen kallt. Men jag lyckades pina mej i 2h och fick faktiskt liiite färg :). Vi fortsätter på de. 

Idag är jag ännu hemma med sjuklingen hon hade ännu stegring igår så tyckte jag skulle vara hemma med henne idag ännu men imorgon får hon nog fara till Dagis för dom har vårfest i morgon .

Kommentarer

  1. Bra grej att låta också sjuka barn få komma ut. Om dom orkar presis som du skriver. Roligt att du uppdaterar :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Varje kommentar är guldvärd

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag