Svettigt

Ja de är nog riktigt svettigt idag här på Houtskär. Man kan inte göra mycket utan att svetten rinner längs med ryggen. Temperaturen är nu på +26 grader i skuggan de är någo åska i luften så få se om de brakar loss eller om de tänker vara fortsatt kvalmigt

Lite projekt har jag att göra innan vi åker hem i morgon och de är att klippa gräs och så måste jag ta itu med å ta bort lite ogräs vid gången in till huset men de tar inte så länge (de tar bara 3h å klippa gräsmattan) men de är sånt man får ta när man har ett sånt här ställe. Eller hur? ;). Men nu tänker jag inte gör nå för de klarar jag inte när jag svettas nå grymt när de är sånt här väder puust

Kommentarer

  1. Gräsmattor e jobbiga jo men så länge man har en klippare som funkar som den ska så kan det vara ganska skoj å klippa för man ser snabbt resultat och det ser så välskött ut sedan, inte som nån vildvuxen djungel ;)
    Snart kanske nåt av dina barn är stora nog att vilja klippa för en 5€ slant...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Nej jag har inte nå emot att klippa gräset så att gården ser snygg ut. Em prydlig gård är bättre än en vildvuxen. Så såg de nog ur för två veckor sedan när vi inte hade klippt den på en månad :-\.
      min äldsta får nog vänta ännu nåt år innan han får börja klippa gräs ;), så jobbig är mattan å klippa :-). Men jag är glad att jag har Gård att komma till när man annars bor i en betongbunker. Hmmm kanske ni sku vilja ha lite mera bilder på gården?
      (de var inte så lätt att skriva med telefonen)

      Radera
  2. Jo gärna det är svårt att föreställa sej hur ett ställe ser ut så sätt gärna bilder :) Det e sååå skönt med gård på sommarn så man kan va ute!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Varje kommentar är guldvärd

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag