Att vara hemma (långt)

Det här året har jag inte varit mycket hemma med mina barn dom har alla varit ovanligt friska om man jämnfört med ifjol när dom var sjuka minst en gång i månaden. Men att vara hemma och att ha ångest för att man är hemma med sjuk barn känns inte bra. Vart är egentligen det här landet på väg? Här i Borgå får man inte vara hemma mer än tre dagar med sjukt barn sen måste man ta tjänstledigt utan lön trots läkarintyg m.m. Kanske det är så på alla ställen jag har bara inte tänkt på det när barnen har oftast blivit friska på 3 dagar och så har jag ju varit hemma till och från i ca 8 års tid med enstaka vikarie jobb här som där. 

Men nog förstår jag också att föräldrar skickar sina barn till dagis innan dom är helt friska enligt konstens alla regler så skall ju barnen innan dom skickas till skola/dagvård vara minst en dag feberfri. Alltså då heller ingen stegring. 

Nå ja måste ibland skriva av mej lite igen med mina fundringar och undringar :)

Lowa har börjar nu tillfriskna aptiten är ännu inte på topp men det är inte det viktigaste. Det viktigaste är att få i sig tillräckligt med vätska. Jag har aldrig sett henne så där dålig som hon var . Trots att hon är sjuk brukar hon vara pigg och allert. Men nu sluddrade hon bara när hon skulle tala trots att febern inte var mycket över 39 grader. som mest hade hon 39,4. hon sov bort s.g.s hela söndagen och hela måndagen och halva tisdagen igår kväll började hon vara sitt norm jag igen och orkade vara uppe och äta lite. 
Peppar peppar så har inte pojkarna blivit sjuka ännu. Benjamin klagade nog på ont i magen i morse men då pojker har sån livlig fantasi så vet man aldrig när han talar sanning :/

lite annat emellan :)
Wilhelm var igår på Lantagsbal alla treor var bjudna till konstfabriken på bal. En bild i dagens Bbl fanns å se finklädda flickor och pojkar. Får se om det blir som stadsdirektören sa att han vill få det som en årlig tradition :). 
Men vilken show att hitta kläder åt Wilhelm det var ju inte det lättaste det heller det finns inte många butiker i Borgå som säljer finkläder åt barn enda butiken (tror jag) så har slutförsäljning så det fanns inte så mycket att välja emellan det gapade tomt på hyllorna dår dom rätta stl borde ha varit många som behövde kläder ;). Men tillslut hittad vi en kostym åt pojken så fin han blev med den på. Men han har alltid passat bra i sådana kläder 
full utstyrsel, kavaj, byxor, väst, vitskjorta och slips
och en kavaj servett i fickan :)





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag