Hur ska man förklara?

Benjamin har kommit in en nån slags kris om att fundera på döden. Två kvällar i rad har han gråtit och talar om att ingen får dö och att han inte vill dö. Vart det kommer ifrån vet jag inte. Hur skall man förklara så att han förstår? Nå jag dorg Nangiala historien (Brödrena Lejonhjärta). Att man kommer till en annan värld när man dör att det är bara kroppen som blir kvar på jorden och själen flyger iväg. Sagor är väl bra ibland han godkände det och blev nöjd med min förklaring (nöden har ingen lag). Han har alltid varit lite så känslig för allt sånt där

Ja hör ni våren kom och den försvann -20 på måndagen igår -7 idag +2 vilka temperatur kast. På söndagen när vi åkte iväg från Houtskär var det nog så super fint väder. Vinten kan nog vara otroligt vacker också, dock är det ju lite trist att den där solen inte vill visa sig så mycket men man har nog njutit dom dagarna som den varit framme. Hoppas på en solig och varm vår jag har lite börjat längta efter våren. 

Så här såg det ut på söndag eftermiddag




Kommentarer

  1. Det kommer med åldern detdär. Vissa är känsligare än andra men alla barn i en viss ålder har tankar om döden, för dom börjar inse att dom har en kropp och är dödliga. Jag hade en hur trygg barndom som helst ändå var jag en viss tid rädd att huset sku brinna, föräldrarna dö osv. Minns ännu skräcken. Sen gick det väl bara över tror jag. Bra löst med Lejonhjärta

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Varje kommentar är guldvärd

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag