Äntligen här igen

Så var man äntligen på Houtskär igen då bara en månad sen sist men de gör inget. Våren är på kommande och vet att de kan va möjligt att man gör tätare besök nu då de börjar vara längre ljusare att köra. Fick nu också ledigt igår ändå sist och slutligen så kunde starta tidigt var ute redan vid 12 tiden. Så man hade hela dagen på sig att värma upp huset. Istället för hela natten, måste säga att jag är lyckligt lottad mad barn som mer än gärna vill komma med ännu så där märker man vad Houtskär även betyder för dom. Wilhelm skulle mer än gärna villa ha sommar jobb här för att få va här så mycket som möjligt under sommaren så vi får hoppas att han lyckas få jobb. 

Blått och vackert Skärgården i Mitt Hjärta 💖💖


Våren ser ut att vara här redan när man ser på gården nästan all snö är borta förutom några högar här och där, projektet nu är att försöka elda upp lite skit igen som samlas som tex kartong och sånt och annat skräp som man vet att får att elda. I sommar skulle jag nog behöva en släpkärra och föra elektronik saker och gamla gräsklippare till avstjälpningen och lite annat med en del kommer säkert att kosta men de får väl göra de då bara man blir av med det. 

Min älskade gård som kräver en hel del men lite i taget 

Igår när vi kom ut blev de projekt arbeta på gång Där som kylskåpet står/stod visste jag att de fanns ett  "myrbo" bakom eller upptäckte de i somras när jag bytte ut de gamla till ett nytt och skulle dammsuga bort spindelväv och damm så lyckades en bit av "väggen" (mjukskiva) hamna med ut välde de av hästmyror 😱. Köpte nog myrgift när jag va och hämtade Wilhelm fr åbo i somras, men av nån anledning hann jag aldrig får dit de då (orka inte dra ut kylskåpet). Men kanske lika bra, för vet int hur mycket myror man skulle ha haft runt golvet eller på sig om man skulle ha rivit bort allt då. 
MEn nu är de fixat och kylskåpet står på en annan plats kanske de får stå där helt och hållet så får man hitta på nå annat i den vrå där de stått? Vi täppte igen även ventilations hålen med Wilhelm för de ha varit ett skafferi nån gång i tiden (fick rekommendation att göra de) så dom får nu va fast. 

Och mardröms väggen som vi hoppas få ordning på 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag