Februari redan

Så har vi redan början på februari, januari kom och for i ett huj. Härligt å se att de blir ljusare där ute hela tiden nu börjar de märkas morgon som kväll. Man börjar känna att livet kommer tillbaka så småningom. Men snön den vräker sen igen ner har på sina håll 40-50cm snö så småningom börjar nog kvoten vara full men de är ju vinter man ska ju inte klaga sen heller när de är en snöfattig vinter. 




Annars då, äggfastan tog slut för 2 veckorsedan resultatet blev -3,9kg av dom gick jag upp +700g vilket är helt normalt när man slutat med den delen. Försöker nu hålla mej till strikt LCHF vs under 20g kolhydrater helst under 10 så gott de går. Så förra måndagen vägde jag mej inte men idag ställde jag mej på vågen och de visa sig att jag gått ner dom 700g jag gick upp + 100g till så inte illa totalt på 4 veckor (sedan 1.1-19) - 4,1 kg så är riktigt nöjd med resultatet. Vi hoppas ju på att man inte slappar av med de hela utan orkar fortsätta på samma linje/bana. 
Vet att många tycker de skulle vara jobbigt å lämna bort pasta, ris, potatis bröd mm. Men de är inte så jobbigt sist och slutligen när man äntligen kommer igång. Visst saknar jag många gånger pastan men jag överlever de finns annat man kan ersätta pastan med. 
Jag mår tusenfallt bättre med detta än att vräka i mej snabba kolisar och socker. slipper  även den svullna magen.  De har jag också varit utan nu i över en månad och de är helt okej visst har jag ett enormt sug många kvällar speciellt när jag är ensam men en näve med nötter så går de över eller kanske en skinkbit. 
Men jag är så mycket piggare med detta så jag fortsätter med 

Som sagt de lönar sig att prova om bara viljan är där, tror inte på de där med fettfri diet eller light produkter allt de är bara humbug, Använd fullfeta produkter och slopa så gott de går alla snabba kolhydrater. Samma med dessa nutrilett drinkar släng dom i skräpkorgen, fulla med socker är dom. Även om du lyckas gå ner med dessa så tar de inte länge när du slutat med de så går du upp tillbaka om inte t.o.m mera än den vikt du starta med.

Jag har nu 2,6kg kvar till mitt näst sista delmål. De lönar sig också att ta de på långsikt

som ni ser går min viktkurva allt annat än rakt ner, kan komma massor med
motgångar på vägen och viktplatåer där vikten står stilla.
 Börja 2015 men de börja hända nå på allvar 2017




Kommentarer

Skicka en kommentar

Varje kommentar är guldvärd

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag