Smidigt

Hela resan till Houtskär gick hur smidigt som helst. lite grötade de tillsig emellan mellan Ring III och Vihtis avtaget men sen löpte de nu på hur bra som helst. På "nya" motorvägen var de sen inte mera bilar än vad de brukar vara en fredag kväll

totalt 40min väntade vi på färjan i Pargas kön var då 3km lång men så långt bak har jag aldrig stått. Men fram kom vi om något sent kl 23.30 var vi i Kittuis.tur nog så slapp vi med färjan som gick 23.00 så vi behövde inte vänta mera. 

Jag måste börja min midsommar med att klippa gräset gräsklipparen startade inte när vi var sist här så nu är gräset HÖGT. Ny klippare är nu inköpt så nu ska de bort de gräset om vi slipper igenom ;). 
Å vet ni vad jag kom ihåg kameran *jeee* hoppas på många fina midsommar bilder.


Kön i Galtby, Korpo var förbi gamla tullstationen som syns i bakgrunden

en fin bild just innan vi svänger in mot Kittuis, Houtskär

En av våra Äldsta färjor Merituuli byggd 1968
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag