Störande grejer

Ibland stör jag mej på vissa saker. Dagens objekt som jag har stört mej på (eller egentligen sen äldsta fick sin första cykel)

Varför ska de vara så stor skillnad på pojk och flick cyklar. Varför ska pojkarna ha den där stången mitt-i-mellan. Visst har vi ju dom där unisex cyklarna Jopo. Men alla vill kanske inte ha såna heller jag tycker att de är för mycket köns skillnader i dagens läge. Samma är de med kläder också. 
Benjamin tycker om rött och han skulle säkert inte ha nån skillnad om han skulle, cykla med en cykel som är rosa heller ;). 
Jag beställde nu en sån här cykel åt Wilhelm den har inte den där stången tycker den ser ganska neutral ut fast de borde vara en "flick" cykel. 
Jag hoppas att han är nöjd med den och att den duger i flera år framåt

Men hej helt på riktigt varför ska man ha de så här.....????

Klicka på länkarna som är annan färg dit e bilder under

Jag har varit super nöjd med min cykel som jag köpte från Hobby Hall för 11 år sen den har inte nå fel och jag har bytt inner ring en gång på min cykel sedan jag köpte den och den är nog så super de blir ingen ny förrän jag inte slipper över med benen ;)


Kommentarer

  1. Saku fick en sån här, och glädjande nog har den stången ganska lågt!

    http://www.prisma.fi/market/prisma?a_Visit:tuote=wq8y0m5i4st2cq8j&kategoriaTunniste=Polkupy%C3%B6r%C3%A4tLaste&path=SPORT%2FPy%C3%B6r%C3%A4ily%2FPolkupy%C3%B6r%C3%A4tLaste&osuuskauppa=HOK-ELANTO&pageName=Main

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo hade tänkt köpa därifrån men när Wilhelm behöver redan 26" så kliver den upp i pris med 100-150€. Jag var å frågade i en cykelbutik vad dom rek. för tumm.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Sonen har en sådan här cykel http://www.crescent.se/juniorbarn/cyklar/?singleUid=495 (vit och lite blå) och den är ganska lika som en flickcykel fast på bilden ärde en liten skillnad nog på stången faktist http://www.crescent.se/juniorbarn/cyklar/?singleUid=497. Sku ha vilja köpa en sådanhär http://www.crescent.se/juniorbarn/cyklar/?singleUid=496 men den va slut i butiken och vi sku ha den genast :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Varje kommentar är guldvärd

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag