borta bra, men hemma bäst

Även om jag alltid sedan tonåren har velat flytta bort från Houtskär så har de nog ändå känts som hemma. Jag trivs helt super i Borgå men de känns ändå som hemma när man landar här på Houskär.  Även om de tar oss 4-5h att ta oss enda fram så känns de skönt att komma hit även om man måste städa, klippa gräs och rensa blomland så känns de ok. (fast de ibland känns som om man gärna skulle vilja komma bort från den delen). 

Men tänk att de kan att de kan ta 4-5h för ynkliga 230km orsaken är dom oändliga och bedrövliga färjorna. sista färjan tar ca 25-30 min. (undrar hur länge den nya färjan tar? lika länge kanske?) Den lär ska komma vid års skiftet!? 

Nå ja gräset blev klippt i allfall trots att de var genom vått jag behövde tack och lov inte klippa hela för de som jag klippte för 3-4v sedan hade knappt vuxit alls. Så nu får min gräsklippare gå i vinter ide. yeee :). 

De regnade nästan hela vägen fr. Borgå-Houtskär

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag