Har tappat tråden

Höh, jag har lite tappat tråden i mitt bloggande har inte skrivit så mycket som jag borde måste ta mej i kragen och hitta på lite mera att blogga om. För tillfället har de nog inte hänt så mycket i vår familj som skulle vara intressant att läsa om. Alla barnen har kommit bra i sina rutiner med dagis och skola. Förutom på morgnarna när man skall fara i väg. De ska sölas eller hittas på nå annat när man ska klä på ytterkläderna och själv står man där halv stressad och vill i väg och klockan tickar på i rasande fart. Men jag har ännu inte kommit försent i allfall ;). De tar inte mera än max 10 min att cykla till skolan och nu när de blivit lite svalare där ute så är de riktigt skönt och uppfriskande. 




Under veckoslutet var vi på Emsalö på lördagen plockade vi svamp igen fick en korg full åter. Så svamp finns de nog så de räcker i skogen. Barnen blev denna gång nog lite gnälliga och hade inte lust att gå så långt men duktiga var dom i allfall. På söndagen så regnade de hela dagen så de blev inte mycket plockat då utan mest att städa upp i stugan och åka hem till stan igen. Och nu inkommande veckoslut åker vi till Houtskär. Hoppas att de INTE regnar för jag MÅSTE få gräset klippt en sista gång inför vintern


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag