Aj, aj, aj och aj

Ställde mej för första gången på säkert 17 år på ett par skidor och skidade hela ~6,7 km. Nackdelen är att jag hade bak hala skidor = jag har inte vallat dom. Och det var ju inte så lyckat jag slapp ju inte upp för backarna och skulle inte de ha varit nog med de så fick jag skavsår av mina monor och det är heller inte roligt. Idag har man måttligt ont i ljumskvecken , Jag har ju det felet att jag har ju aldrig ont i musklerna dagen efter utan det kommer ju först på dag två efter att jag har gjort nå kroppsligt. Det var ju inte så skoj att gå på jobb idag heller när man var en enda pina. Men nu ska jag köpa valla och så ska jag ut i spåret igen det är dumt att inte utnyttja de då man har ett fint spår bakom hus knuten nästan och jag föll inte en endaste gång heller *stolt* ;). Nej , nej ut i spåret ska jag för det var nog sååå roligt att skida fast det var tungt med bakhala skidor :D. Men ett gott skratt med svägerskan fick man hehe
Och vilken mängd kalorier man förbrände hela 777cal . Wow ut i spåret bara på 6km så ska du se att du får bra motion ;).

Bild får ni klara er utan på min skidning
Men en bild på en super god mat kan ni få så är det nu inte helt tomt 

Tjälknöl med blomkålsmos och en sallad

Jag är inte så förtjust i potatis mos brukar få illa i magen av den så de här är ett jätte bra andra alternativ med blomkålsmos och det är enkelt att laga
gör så här om du inte vet: 
Dela blomkålen i små knippen (buketter) sätt dom i en kastrull med grädde låt koka upp låt sedan de koka på låg värme i ca 10 minuter tills blomkålen är mjuk sätt ssedan allt i en mixer (det går säkert lika bra med en mixerstav. Smaksätt med salt och peppar. Det kan vara att man får den lite fylligare med en klick smör i det har jag inte ännu testat 
(och då talar jag om SMÖR inte margarin)

Hejs svejs
P.s. Och jag spräckte gränsen med över 10 000 besökare inom januari *jeeee*




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag