En kall morgon

Det blev en kall morgon idag (-20) men så får man se den härliga solen idag igen den har varit så länge bakom molnen igen så det är riktigt härligt att se den oxå man känner sig så mycket piggare när den är framme. Synd  att man måste vara på jobb annars skulle man ha kunnat ta sig en promenad. 

Idag är det nog en lite pirrig dag. Kommer att vara nervös hela dagen sen när allt är klappat och klart så berättar jag vad det var som gjorde dagen spännande :). Den som väntar på nå gott väntar sällan förlänge. Eller hur?

det här fotade jag ifjol under en promenad med en elev jag lyckades inte fånga det vackra glimmande som syntes på den lilla björken men det är sällan man lyckas fånga det verkligt fina för finast är det i verkligheten :)

Jag hittade foton från ifjol vintras som är tagna i Houtskär då föll den första snön kring den 7.1.2012.

Så här såg det ut på nyårsdagen 1.1. 2012 på Emsalö första dagen det var på den kallare sidan
vattnet var spegelblankt 

Houtskär 7.1.2012 lite ny puder snö på marken men tillräckligt att baren tyckte det var skoj med
den snö som kommit. 
Jag är en som gillar att följa med väderleken det är roligt om man har fört dagbok alla dagar om hur vädret har varit jag är dålig på det när vi är Hemma men så fort vi kommer till Emsalö eller Houtskär så antecknar jag temperaturen och vad det är för väder. Det är riktigt skoj så sånt sysslar jag också med, 

Kommentarer

  1. Oj så fint hus ni har! där skulle man ju kunna bo! *har alltid drömt om ett hem i skärgården*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Det är ett typiskt frontmanna hus det är ombyggt på -60 talet innanför krävs en hel del jobb. Vi använder huset som vårt sommarställe och jag gillar nog att komma dit när man kommer sig iväg

      Radera

Skicka en kommentar

Varje kommentar är guldvärd

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag