Hur många vet?

Hur många vet egentligen vad ensamhet innebär? Inte så många i min bekant krets tror jag. För de flesta som jag känner är konstant hos vänner eller är bjuden på glöggkväll, mat eller annat dylikt i allfall om man läser på FB. Hur många vet hur de är att bo lång bort fr släkten nu talar jag inte om
 30min - 1h resa utan 4-6h. Inte så jätte många där heller. Jag skrev ett inlägg för snart ett år sen om ensamhet många förstår inte vad de innebär att vara ensam eller att känna sig ensam. Ensamhet och depression går ganska hand i hand men depression syns inte på ytan. Många anser att de inte finns nå som heter depression de är bara ett påhitt de har jag iallafall fått höra när jag gick in i väggen för snart 2 år sen de va nog mycket som spelade in då i de skedet mycket tankar som cirklade runt i huvudet. Ekonomin, familjen och jobbet.  Även de skrev jag om då.

Ensamheten ja, julen hör till en av de högtider som man skall fira med sina nära och kära. När barnen for till sin pappa på juldagen slog de mej åter en gång hur ensam man egentligen var. Låter kanske att jag söker medlidande men de gör jag inte. Jag har min släkt 300 km bort nej de är inte så jätte långt sist och slutligen men i tid tar de 4-6h att ta sig dit på vägen ska man över 3 färjor de är där tiden tar. 
Kanske man skulle vara ensam på julen om man bodde i Pargas-Pargas också men man vet att släkten finns inom 80km bort 1½ h resa. 
Mitt hus i Houtskär lider när jag inte har möjlighet att vara där de skulle vara roligt att kunna vara där lite oftare än ett veckoslute någongång lite nu som då. som de är nu är jag två gånger på hösten 1-2ggr på vintern och en gång på våren och 3-4 veckor på sommaren

Men ärligt talat idag, mår jag relativt bra men de finns mycket som gör mej ledsen. De är liksom ingen som förstår mej eller varför jag vill flytta närmare hem. När jag skildes förlorade jag mycket har i princip inget kvar att hämta i Borgå. 
Nog om de får försöka blick framåt och se vad som kommer i framtiden. 

De positiva är att jag faktiskt har hittat nån som jag tycker mycket om. Men pga avståndet inte träffar så ofta som jag sku villa. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag