Ryck upp dej!

Kanske bäst att börja rycka upp sig lite och försöka att inte dränka sig i sina sorger med att man inte har jobb för tillfället och för närvarande inte ännu vet om jag får anhålla om utkomststöd från A-kassan trots att de nu gått 2 veckor sen jag lämnade in redogörelsen. 
Ha nu iallfall fått hoppa in som vikarie på min gamla arbetsplats som jag slutade ifrån i våras. Måste nog säga att jag trivs med de jobbet skulle de bara finnas möjlighet att jobba med de som heltid så skulle jag inte tveka. 
Men får jag inget jobb så får jag heller inte de lån jag behöver för att fixa elen i skick i Jervis även om jag har fastighet att sätta i pant  för lånet. Men de e bara att begränsa vad jag sätter på i el väg, när allt går på en och samma säkring på nedre våningen (6amp) vilket inte är mycket. 
Nej, en dag i taget får man bara ta och hoppas på det bästa.

Dimissionen är nästa veckas fredag tänkte delta men skulle också behöva egentligen åka  till Houtskär för där på följande veckoslut är de ju julveckoslutet och då skulle jag inte riktigt villa åka iväg, alternativ två är att åka på lördag och ta ledigt åt barnen på måndagen.  De skulle ha varit roligt att ha nån med sig till dimissionen men de är ju arbetsdag så inte har nån tid att komma med till Helsingfors till kl 14 och vem skulle jag isåfall tagit med? 

Nä, nog om det nu finns större bekymmer här i världen.
Dagen är grå och mulen och nån plus grad men snö har de kommit inatt eller de började ju redan igår kväll att snöa. Nu ska jag försöka ta mig i kragen igen och ta nystart på vad man äter och stoppar i munnen. SLUT på godis ätande (eller ska göra mitt bästa iallafall 😜) Bort med allt skräp från måltiderna (pasta, ris, potatis, vitt mjöl mm) Vet ju att jag mår såå mycket bättre när man inte stoppar i sig allt de där. Men kan ju trösta mej med att jag ha varit ganska viktstabil under hösten trots sötsaker. Men ha inte tänkt gå till de jag va för 2 1/2 år sen tvärtom. Jag återkommer till hur de går och ska försöka sparka liv i bloggen igen efter ett ganska slött år. Och alla negativiteter ska försvinna från bloggen. 
Vi ska blicka framåt trots att motgångarna kan va många. Faller man så måste man alltid försöka att resa sig upp igen även om de är kämpigt.

Ja, och Bloggen fick ett nytt namn
Fotografering hör fortfarande till mina intressen och en systemkamera står ännu högst uppe på min önskelista har hittat en som uppfyller mina krav men den kostar kring 900€, så de är bara att stå i och spara. Har läst mycket den senaste tiden om både kameror och fotografering försöker bli bättre och fundera på mina objekt som fotas

Delar denna bild åter skillnaden är stor

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag