Julen närmar sig

Om en vecka och två dagar är julen här, har ännu inte fått nå besked fr TE-byrån om jag har möjlighet att lyfta pengar eller inte fr A-kassan. Skicka nu in i går dit alla dagar och alla papper i hopp om att när beslutet kommer (om de är positivt) så betalas pengarna ut så snabbt som möjligt (hoppas iallafall). Idag kommer jag att lämna in lite papper även till FPA och hoppas på de bästa där också. 
Ha fått glädjen att jobba på mitt gamla jobb som Skolgångshandledare den senaste veckan och även nästa vecka så de hjälper lite på traven nackdelen är ju att pengarna kommer ju väl först efter jul (31.12) fick en del nu den 15 men de va bara för dom tre första dagarna jag var på jobb i slutet på november. 

Nå man skall inte deppa allt ordnar sig i nå skede. Funderar febrilt bara på vad man skall hitta på att köpa åt barnen till jul de är inte lätt man vill ju köpa de dom önskar sig men vissa saker kostar ju lite mera som dom har på sin lista. Får fundera vidare bara nog kommer man på nå ännu.

Igår var dimissionen från vår grupp som jag börja med var vi endast tre stycken lite synd tycker jag men man va iallafall där de är huvudsaken. Hitta sen en klänning åt mej med mycket sökande tyckte att jag var värd de köper inte så jätte ofta nya festkläder sist jag köpte en var 2013 kan gå med samma klänning flera gånger. Och de är roligt att gå å prova kläder när man får på sig de mesta nu mera utan att behöva fundera. Efter julen kommer de att bli nystart i kampen mot kilona så få se hur de går. Måste bara komma ihåg att ta en "före bild" när jag startar med programmet och start vikten.

Nu ska jag släppa skrivandet och börja ordna upp hushållet lite köket och vardagsrummet står i tur annars ser de helt ut som de ska.



GOD JUL 
till er alla om jag inte skriver nå här före 

(försöker skärpa mej med skrivandet)

Kommentarer

Skicka en kommentar

Varje kommentar är guldvärd

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag