Usch vad hemskt

Fick höra igår att Wilhelms gu'föräldras hus brann nästan helt ner natten till igår När jag läste de på yles hem sida så hoppade jag innerligt att de inte sulle vara så men så va de nog. Antagligen var de deras frys som fattade eld. Nå skit i huset huvudsaken e att dom kom ut helskinnade och att ingen skadades i branden.

Småhus brann i Kasnäs

13.01.2011 06.18
Ett småhus fattade eld natten till torsdagen i Kasnäs i Kimitoön.
Stora delar av byggnaden fick omfattande skador.

Tack vare brandlarmet lyckades familjen på fyra personer som bodde i huset ta sig ut i tid. Ingen skadades i branden.

Flera enheter från räddningsverket deltog i släckningsarbetet. Brandorsaken är fortfarande okänd
.

Igår åt vi nå som faktiskt var gått vi åt Moussaka på svenskt vis Moussaka e ju en grekiskrätt egentligen å lagas med Äggplanta den e riktigt gåd så oxå. Men i den här va de i stället får äggplanta så va där morot paprika å sånt i receptet hittar ni i länken  nedan :)
LCHF Recept: Svensk Moussaka - Älgfärsgratäng | LCHF Recept.com
Jag kommer att göra mitt bästa att länka de som jag äter via min blogg

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag