Egen tid?

När ska man hinna med de? Har ni som har barn egnen tid för er själv utan barn? Vad gör ni, när ni har egentid? Jag har nog väldigt sällan egen tid när jag riktigt funderar. Nå om man inte räknar med Seminarierna som hör till utbildningarna men de räknar jag till jobbet. De sku nog va skoj att få ha en dag riktigt för sig själv och skämma bort sig lite med massag och ansiktsbehandlingar å sånt men de kostar ju de också. Jag får väl önska mej till Födelsedagen en
skämma- bort-mej-dag ;)
Tänk att få en morgon sova utan att barnen hoppar runt i sängen å tänder alla lampor dom hittar i huset. Tur att man inte har så många taklampor ;)

barnen efter skrinningen

Kommentarer

  1. Om det finns en mormor eller farmor kanske den kan ta barnen en helg eller ren en natt. Din man behöver säkert också vila. Man kan ju ta in på hotell, man behöver inte ens ha ett så fint hotell utan något vanligt bara för att få sova ut å äta god frukost och sen kanske gå på stan. Kannske det tom finns bastu/pool på hotellet om man har tur!! Kanske tom i den stad man bor att det finns nå trevligt ställe. Hoppas ni hittar på nåt!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag håller med föregående. Var en natt på ett Radissonhotell i Helsingfors kostade inte mer än 80 euro för ett dubbelrum en helgnatt. Om du bor i Ö.Nyland är det ju nära.

    SvaraRadera
  3. Jag har lyxen att ha barnvaktsvilliga farföräldrar som tar de äldre till sig ibland på veckosluten. Den minsta ammas ännu såpass mycket på nätterna (o är ju ännu min bebis ;) ) så han har bara varit där någon gång på dagsbesök. Då städar jag, slappar ostört vid datorn (fast det känns inte så smart), sportar eller sorterar nå lådor med loppiskläder. Ibland om man har någå pengar på kontot går jag på loppis eller åker till butiker. Vanligt stuff alltså, men skönt att göra det ifred! Sportar sådär tre-fyra kvällar i veckan,ofta efter att barnen lagt sig, DET ger mig ork för vardagen och lugnar mina oftast alltför spända nerver.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Varje kommentar är guldvärd

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag